keskiviikko 17. joulukuuta 2014

Rohkeus

On aika viimeiselle blogitekstilleni! Blogin kirjoittaminen oli minulle melko uusi asia, päiväkirjaa kirjoitan aina matkoiltani, mutta tälläisen julkisen kirjoittaminen on tuntunut jännältä. Olen saanut pohtia sitä, mikä on "soveliasta" julkaista näin julkisesti ja myöskin saanut pohjan kertoa tekemisistäni ja menemisistäni ystäville ja perheelle Suomessa. Nyt 40 postausta myöhemmin, olo on terapeuttisempi, ehdottomasti!






Äänensä esiin tuominen maailmassa, missä on miljardeja ihmisiä, on vaikeaa. Koen, ettei minulla hirveästi mitään sanottavaa edes ole, mutta foorumeita tähän kuitenkin löytyy, tämän blogin ollessa hyvä sellainen! Minulla ei löydy monesta asiasta paljoa kokemusta, mutta on eräs asia, mitä olen tehnyt paljon ja se on matkustaminen.

Olen asunut elämäni aikana 4 eri maassa ja nähnyt 4 erilaista kulttuuria. Neljästi olen sopeutunut, tuonut omaa kulttuuriani esille ja ottanut vaikutteita uudesta maasta. Muuttuuko se helpommaksi? Ei. Kuulen usein, miten ihmiset päivittelevät matkustamistani ja sanovat että "no sulla nyt on mahdollisuus, mulla ei". Miten mulla on erillainen mahdollisuus kuin kenellä tahansa muulla? Ei mielestäni mitenkään. Rohkeutta lähteminen vaatii aina, rohkeutta lähteä mukavuusalueelta pois.

Kaikki ketkä minut tuntevat, tietävät sen, miten paljon pidän siitä että tiedän mitä seuraavaksi tapahtuu. Tykkään olla kotona todella paljon, ja olenkin melkoinen kotihiiri. On kuitenkin jotain, mitä rakastan, ja se on matkustaminen. Rakastan tunnetta olla jossain aivan erilaisessa paikassa, hengittää maan ilmaa, syödä maan ruokaa ja yksinkertaisesti -ja kliseisesti- kokea olevani elossa. 






Niinpä nyt "viimeisenä sanomana" minulla onkin se, että haluan rohkaista kaikkia lukijoitani poistumaan omalta mukavuusalueeltaan. Se on sen arvoista kun kokeilee jotakin uutta ja onnistuu siinä. Itseltäni löytyy yli 20 leimaa passistani, mutta en ole vielä lähelläkään valmis "asettumaan aloilleni". Viisauksista paras on sydämen viisaus ja koen että matkustaminen tuo sitä paljon! Olen niin ylpeä itsestäni, että uskalsin lähteä Kanadaan harjoitteluvaihtoon, ja elämäni repussa on nyt paljon uusia eväitä.

Kiitos lukijoilleni, kiitos että olitte matkassa mukana! Kuviksi laitoin edellisen postauksen tavoin kuvia matkoiltani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti